Marzec 2013

SZKOLNY KONKURS MATEMATYCZNY

Dnia 27.02.2013r. odbył się w naszej szkole Konkurs Matematyczny dla klas I-III. Z każdej klasy brało udział 5 uczniów. Organizatorem konkursu była p. Katarzyna Studzińska.

Wręczanie wspaniałych nagród odbyło się 06.03.2013r.

Zwycięzcy z klasy I:

Miejsce 1 Kacper Serok

Miejsce 2 Martyna Waszkinel

Miejsce 3 Dawid Józefów

Uczniem, który najlepiej rozwiązał test w swojej grupie wiekowej (kl.1) oraz najlepiej rozwiązał test z klasy 3 i zajął 1 miejsce z wyróżnieniem był ADRIAN KEKLAK.

WSZYSTKIM UCZESTNIKOM GRATULUJEMY!

ZIELONA SZKOŁA
DOM WCZASÓW DZIECIĘCYCH I PROMOCJI ZDROWIA
SZKLARSKA PORĘBA
11.03. 2013R. - 16.03.2013R.
Jedną ze statutowych form działalności Ośrodka jest podejmowanie szeroko zakrojonych działań, zmierzających do promowania zdrowia i działań prozdrowotnych wśród dzieci i młodzieży. Wychowawcy przykładają szczególną uwagę do propagowania aktywnego trybu życia, z naciskiem na uświadamianie zagrożeń wynikających ze szkodliwego wpływu wszelkich używek i uzależnień. Podczas zajęć i zabaw z dziećmi i młodzieżą ta tematyka jest "przemycana" w sposób świadomy, a jednocześnie interesujący i nieszablonowy. Kolejnym specyficznym elementem pracy wychowawczej Placówki są zajęcia ukierunkowane na zwalczanie agresji, umiejętność współpracy w zespole i harmonijnego układania sobie stosunków z otaczającymi nas ludźmi. W formie gier i zabaw definiowane są pojęcia asertywności i altruizmu, koleżeństwa.
Wiedza o regionie, legendy i tradycje regionu stanowią kanwę wielu zajęć, prowadzonych przez wychowawców.
Opiekunów z DWDiPZ wspierały nasze panie - pani Viola Kozłowska i pani Basia Wanicka.
PONIEDZIAŁEK 11.03.2013R.

Po przyjeździe zostaliśmy najpierw zapoznani z regulaminem i zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi podczas pobytu w DWDiPZ. Po rozpakowaniu się wyruszyliśmy na pieszą wycieczkę  na Krucze Skłay i Krzywe Baszty. Te piękne miejsca pokazał nam wychowawca pan Michał, który przed wyjściem zapoznał nas z legendami karkonoskimi.
Siły, które zostały nam jeszcze po wycieczce spożytkowaliśmy wieczorem na dyskotece:)
WTOREK 12.03.2013

Tego dnia zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy na wycieczkę do Wodospadu  Kamieńczyka. Wychowawczyni pani Dorotka opowiedziała nam najpierw legendę związaną z wodospadem. Następnie podała nam wiele ciekawych informacji dotyczących miejsca, które mieliśmy zwiedzić.Kamieńczyk to najwyższy wodospad w polskich Sudetach. Woda potoku Kamieńczyk spada trzema kaskadami z wysokości 27 m. Za środkową kaskadą znajduje się grota sztucznie wykuta przez Walończyków, którzy przed wiekami znajdowali tu ametysty i pegmatyty. Grota ta jest nazywana Złotą Jamą. Przed II wojną światową Wodospad Kamieńczyka posiadał status pomnika przyrody, obecnie jest to teren ochrony ścisłej, wchodzący w skład Karkonoskiego Parku Narodowego.
Droga nie była łatwa... musieliśmy się wspierać :)
Przed zejściem do Wodospadu zostaliśmy wyposażeni w kaski. Bezpieczeństwo musi być zachowane.
Pod przewodnictwem pani Dorotki ostrożnie schodziliśmy ...Kamieńczyk na nas czekał!
Przed drogą powrotną chwilę odpoczęliśmy w schronisku "Kamieńczyk".
Po dotarciu do "Płomyka" z apetytem zjedliśmy obiadek i udaliśmy się na odpoczynek.
Ale to nie koniec atrakcji tego dnia! Po południu udaliśmy się wraz z panem Michałem do Leśnej Huty.

W hucie na oczach widzów wykonuje się ręcznie formowane szkła barwione w masie. Można obserwować wytop różnych form szklanych od ozdób po wazony i naczynia. Hutnicy używają przy tym dawnych narzędzi i form kuglerskich, co przydaje produkowanym tutaj przedmiotom dodatkowego waloru rzemieślniczej perfekcji. Materiałem jest przede wszystkim stłuczka szklana z domieszką piasku szklarskiego.
Po atrakcjach dnia wieczór spędziliśmy w małym kinie oglądając film "Niania McPhee".
Przed snem jeszcze trochę postraszyliśmy:))))
 ŚRODA 13.03.2013
Tego dnia wybraliśmy się pod przewodnictwem pani Iwonki na wycieczkę do Karpacza i Cieplic. W Karpaczu zwiedziliśmy Świątynię Wang i Muzeum Zabawek. W Cieplicach udaliśmy się do Muzeum Ornitologicznego.
Ale najpierw zawitaliśmy do Karkonoskiego Parku Narodowego, gdzie podziwialiśmy uroki Wodospadu Szklarki.
 Wodospad Szklarki to drugi co do wysokości, po Wodospadzie Kamieńczyka (27 m wysokości) wodospad w polskich Karkonoszach. Wodospad Szklarki usytuowany jest na wysokości 520 m n.p.m. i ma 13,3 m wysokości.

Do wodospadu od parkingu prowadzi szeroka dróżka kończąca się platformą widokową.
 drodze do Karpacza pani Iwonka opowiedziała nam legendę o Szklarce...a było to tak....

Przechodząca brzegiem rzeki Kamiennej dziewczynka
Spotkała siedzącego zmęczonego starca z którym podzieliła się ostatnią kromką chleba.
Starcem okazał się Duch Gór Karkonosz, który widząc dobroć dziecka powierzył jej
Sarenkę ze złamaną nóżką która po wyzdrowieniu nie chciała opuścić swojej opiekunki.
Kiedy sarenka pobiegła w dół rzeki dziewczynka pobiegła za nią a widzący to Duch Gór
Przypomniawszy sobie ze żyje tam ogromny smok zwanay Krakiem pobiegł za nimi.
Krak był niegroźny dla ludzi bo żywił się głównie rybami ale oddech jego powalał wszystkie żyjące istoty w swoim zasięgu.
Kiedy Karkonosz-Duch Gór dobiegł, dziewczynka była już prawie w zasięgu śmiercionośnego oddechu Kraka.Z całej siły cisnał wielkim głazem w głowę smoka, a skała ta stworzyła urwisko, skąd spływa dziś wodospad Szklarki. Dziewczyna stoczyła się w otchłań urwiska a woda strugami spływała po jej ciele.Czasem można dostrzec w głazie przy wodospadzie Szklarki, zamarłą zmartwioną twarz Ducha Gór.
KARPACZ
Wypatrywaliśmy twarzy Karkonosza ukrytej w skałach...niestety skuta lodem stała się dla nas niewidoczna...
DOTARLIŚMY DO ŚWIĄTYNI WANG
Jest w Karpaczu takie miejsce, gdzie dorośli powracają wspomnieniami w świat dzieciństwa a dzieci mogą ujrzeć świat dorosłych zaklęty w miniaturze. Tutaj na twarzach dorosłych często gości uśmiech a na twarzach dzieci radość. Tym miejscem jest niewielkie ale urokliwe Miejskie Muzeum Zabawek stworzone w 1995 roku z kolekcji Henryka Tomaszewskiego- słynnego mima i założyciela Teatru Pantomimy Wrocławskiej.
MUZEUM PRZYRODNICZE W CIEPLICACH
Siedziba muzeum znajduje się w Pawilonie Norweskim, położonym na terenie pięknego Parku Norweskiego
Po wycieczce udaliśmy się na posiłek, utrwaliliśmy nasze wspomnienia tworząc prace plastyczne pod okiem pana Michała.....odpoczęliśmy chwilkę i....na dyskotekę!!! :)
CZWARTEK 14.03.2013
Wycieczka piesza do Muzeum Mineralogicznego w Szklarskiej Porębie
Oglądanie ekspozycji poprzedził film o dinozaurach
Pod pomnikiem Karkonosza,Liczyrzepy,Rzepióra
Galeria "Złotych ust radiowej Trójki"
15.03.2013 PIĄTEK

WYCIECZKA DO CHATY WALOŃSKIEJ
Nasze Panie 'awansowały" w Chacie Walońskiej :) Zostały wiedźmami:) Jedna z wiedźm musiała przejść dla nas cztery próby: wody, ognia, powietrza i ziemi.
Przewodził nam Zielarz z Chaty Walońskiej
Rytm zabawie nadawał bębniarz Ernest!
Próba wody.................................................   ..Próba ognia
KOCHAM MATKĘ NATUUUUURĘ!!!!! :)
Tylko takim okrzykiem można było uwolnić się z dybów walońskich! Bo jak okrzyk był za słaby to wiedźmy pomagały wygobyć głos! :)
POWRÓT Z CHATY WALOŃSKIEJ....PODZIWIAMY WIDOKI
KARKONOSZ I JEGO UKOCHANA:) NO I MY:)
SFOTOGRAFOWAŁ SIĘ TEŻ Z NAMI PIESEK, KTÓREMU NAJWIDOCZNIEJ SPODOBAŁA SIE NASZA DZIELNA GRUPA!
Po fantastycznej wycieczce do Chaty Walońskiej zorganiowaliśmy KARAOKE:) Poszło nam nieźle!
16.03.2013 I NIESTETY NADSZEDŁ CZAS POŻEGNAŃ.....
Pan Michał zostawił dla nas dyplomy za aktywny udział w "Zielonej Szkole", pani Iwonka pożegnała sie z nami ze łzami w oczach, a pani Ania zostawiła dla nas niespodziankę w świetlicy....to ona czuwała nad naszym spokojnym snem.
Wszystkim wychowawcom z DWDiPZ w Szklarskiej Porębie pani Dorotce, pani Iwonce i panu Michałowi składamy wielkie podziękowania !!!
PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY
21.03.2013R.

W tym roku pierwszy dzień wiosny był zasypany śniegiem. Spędziliśmy go w szkole, ale o nudzie nie było mowy!!! Tradycji stało się zadość. Marzanna została wykonana z ekologicznych materiałów i na końcu obchodów spalona.
Podczas obchodów zakończenia zimy i powitania wiosny odbył się konkurs recytatorski " Wiersze Juliana Tuwima"  w którym wzięli udział uczniowie klas I-III oraz oddziału przedszkolnego. Organizatorem konkursu byla pani Barbara Radwańska.Oto uczestnicy konkursu:
Tradycyjnie wykonaliśmy marzanny...
Tego dnia wspominaliśy też pobyt na "Zielonej Szkole" w Szklarskiej Porębie dzieląc sie z innymi uczniami naszą wiedzą na temat Karkonoszy.
Kolorowe twarze miały przypominać- WIOSNĘ:)
Kliknij, aby edytować treść...
Przywoływaliśmy wiosnę śpiewając piosenki podczas KARAOKE!
Kiełbaski z piekarnika...niestety ogniska nie dało sie rozpalić ze względu na aurę...

Dnia 21.03.2013r. odbył się

MIĘDZYNARODOWY KONKURS "KANGUR MATEMATYCZNY".

Wziął w nim udział nasz najzdolniejszy matematyk,

uczeń klasy I ADRIAN KEKLAK.

Organizatorem konkursu jest Towarzystwo Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych.

Test nie należał do najłatwiejszych i wymagał od Adriana sprawnego liczenia oraz myślenia przy rozwiązywaniu skomplikowanych zadań.

Teraz pozostało oczekiwanie na wyniki, które będą podane na początku maja.

Po cichu liczymy na pierwsze miejsce :).

KONKURS "JAJKO WIELKANOCNE"
Konkurs przygotowała pani Justyna Koziar. Zwycięskie jajka pojadą na konkurs do Polkowic!
Laureaci konkursu:
I miejsce - Martynka Waszkinel - klasa III
II miejsce - Patryk Kozioł - klasa II
III miejsce - Bartosz Bielak - klasa II
pozostali uczestnicy zostali uhonorowani wyróżnieniami oraz nagrodzeni upominkami wielkanocnymi.
Gratulujemy wszystkim!
Koło artystyczne prowadzone przez panią Barbarę Wanicką zaprezentowało cykl prac uczniów inspirowanych dziełami wielkich atrystów malarzy.
Czekamy na wiosnę....w pracach plastycznyech:)
WIELKANOC
28.03.2013 - przedtawienie wielkanocne przygotowane przez uczniów klasy III oraz panią Justynę Koziar
Uczniowie klasy III zapoznali dzieci z tradycjami wielkanocnymi! Jajko, śmigus dyngus, palma, baranek...
ZAJĄCZEK WIELKANOCNY, w którego świetnie wcieliła się Natalia Machul obdzielił dzieci wielkanocnymi jajeczkami!
Tradycyjnie podzieliliśmy się JAJECZKIEM WIELKANOCNYM życząc wszystkim zdrowych i pogodnych Świąt!!!
Na koniec były tradycyjne słodkości! Dziękujemy rodzicom za upieczenie wspaniałych wielkanocnych babek!
Na koniec wspólne zdjęcie wychowawczyni Pani Violi Kozłowskiej ze wspaniałymi wychowankami klasy III.